Ezt a levelet egy kedves érdeklődőtől kaptuk, aki elképzelhetetlennek tartja, hogy egy email nem jut el a címzetthez.
Nem kommentálnánk a leírtakat, a megítélést Önökre bízzuk.
----- Original Message -----
From: Judit XXXXX
To: info@ablakos.hu
Sent: Tuesday, September 25, 2012 12:47 PM
Subject: árajánlat
Tisztelt Hölgyem / Uram!
Elnézést, hogy - ismét - zavarom Önöket (igen, ismét, mert múlt héten már megtettem, árajánlat-kérés formájában...)
Nem stílusom ilyen leveleket írogatni, de most muszáj kiírnom a csalódottságomat, meg hangot adni annak, mennyire nem értem a maguk "üzletpolitikáját"..
Profinak tűnő cég (az interneten bukkantam az 'ablakos.hu'-ra, és nagyon sok cég közül válsztottam ki), részletes, mindenre kiterjedő weblap - sőt, még egy "bonusz"-oldal is ('ablakep.hu') stb. Szóval minden szép és jó, "csak" pont a szolgáltatás hibádzik..
Csaknem 1 hete kértem Önöktől árajánlatot online. Ugyanaz az árajánlatkérő felület feljön mindkét honlapjukon, ezért joggal hihettem, hogy egyrészt ez egy tényleges, létező szolgáltatás - ami nem mellesleg a végén maguknak hozhatna üzeletet/pénzt -, másészt ez a "hivatalos" formája az ajánlatkérésnek...
Sajnos tévedtem, mert még csak válaszra sem méltattak... Holott kitöltöttem minden cellát (adataim - e-mail címmel -, ablakok db-számmal, az engem érdeklő specifikáció szerint stb.) legjobb tudásom szerint.. Ugye, most nem azt mondják, hogy türelmetlen vagyok, mert nem várok 1 hetet az árajánlatra?
Az a legmegdöbbentőbb, hogy - mint ahogyan az ajánlatkérésemből is kitűnt - akárhogy számolom, az egész lakásba vadonatúj műanyag ablakok, belső könyöklővel, külső párkánnyal és redőnnyel jó pár százezer forintot jelentene.. Csak ezek szerint nem maguktól megrendelve... Szóval nem szúnyoghálót akartam venni a konyhaablakra, mégsem voltam elég "érdekes".
Úgy néz ki, ezzel a komplett beruházással nem én vagyok a "célközönség", a potenciális ügyfél, az "üzlet".
Jó, elfogadom, de ilyen hozzáállással, akkor maguk mi jogon kritizálnak - persze burkoltan, de mégis elég pikírten - más cégeket (olcsó, kínai, lengyel, akciós stb. stb.)?
Gyakorlatilag úgy indul - elég furán - a honlapjuk, hogy kategórikusan, már-már kérkedőn kijelentik, mivel/mikkel nem foglalkoznak, és aki olyat szeretne, vagy akinek ez nemt tetszik, annak "fel is út, le is út". Ez a "vevőközpontúság"?
Azt ellenben több helyen is kihangsúlyozzák, hogy "mindennek ára van" (felmérés, kiszállás, árajánlat stb.)
Amikor először jártam "Önöknél", azt gondoltam, milyen jó kis karakán cég, nem árul zsákbamacskát... (De sajnos úgy tűnik, mást sem... Vagy legalábbis az árajánlatkérőkkel nem foglalkoznak.) Most mást gondolok.. Mindenesetre maguk nagyon szerencsések, mert olyan jól megy, hogy nincs szükségük a többszázezer forintos projektre...
Elnézést, hogy ilyen hosszan feltartottam magukat. Ne fáradjanak a válasszal, nem tartok rá igényt, de köszönöm, hogy elolvasták a levelemet.
XXXXX Judit
.
2012. szeptember 25. 13:07 ,
Kedves Judit!
Sajnálattal olvasom sorait, azért, mert mindenkinek 2 munkanapon belül, de leginkább 1, elkészítjük az ajánlatot.
Mielőtt támadna minket, elgondolkodhatott volna azon, hogy Önnel esetleg előfordult -e már az internet korszakában, hogy valamilyen technikai probléma miatt nem kapott meg egy emailt...
Ezek után nem kérem Öntől, hogy küldje el ismét, csak sok szerencsét kívánok az ablakcseréhez, és szánom Önt, hogy ilyen borúsan látja a világot, hogy mindenkiről a legrosszabbat feltételezi.
Szép napot!
Fritz Gergely - Ablakos
.
----- Original Message -----
From: Judit XXXXX
To: Fritz Gergely Csaba
Sent: Tuesday, September 25, 2012 3:34 PM
Subject: Re: Válasz
Kedves Gergely!
Bár kértem, ne fáradjanak a válasszal, valahogy éreztem, hogy levelemet nem hagyják szó nélkül, és a tartalmára - de legalábbis a stílusára - számítottam.. (Hogy az enyém is olyan volt? Minden bizonnyal, de én a "másik oldal"-on vagyok).
Igen, erre a levélre RÖGTÖN jött válasz.
És Igen, igaz, a technika vívmányai... - ennek ellenére nem, soha nem fordult velem elő, hogy a cégünk saját, belső rendszerén küldött levelet ne kaptam volna meg. Ráadásul én - ezt elfelejtettem lent - 2x is elküldtem az ajánlat kérést. Ezért gondoltam, hogy az egyik csak célba ér.
Nagyon kedves, hogy rám, illetve erre a válaszra időt szánt, csak a levél végétől megkímélhetett volna...
Habár meg vagyok róla győződve, hogy Önnek személy szerint pont semmi köze, mármint semmi része nincs abban, hogy nem kaptam ajánlatot, mégis személyeskedésnek, személyes sértésnek vette az e-mailemet.. Én mégsem minősítem ezt, és a "szánom magát..." szöveget sem, amivel zárt. Bár azt gondolom, egy szolgáltató cég nem ír ilyet egy őt - bármilyen módon, formában, mondanivalóval stb. - megkereső "ügyfélnek". Én vagyok szánalmas?..
/Csak úgy zárójelben: pont az ellenkezője vagyok annak, amilyennek gondol - pont nagyon naiv, "először mindenkinek hiszek, mindenkiben bízom, mindenki jó fej stb." ember vagyok (bár tudom, ez már néha a hülyeség kategória). És általában erre rá is szoktam faragni../
Sajnálom, ha megbántottam, de sajnos akkor is meggyőződésem, hogy az ajánlatkérésem ott van az "éterben" (furcsa mód visszaigazolást is kaptam róla).
De ez most már nem számít, úgyhogy nem is fárasztom tovább az undok soraimmal.
Minden jót,
XXXX Judit
.
Kedves Judit!
Örülok, hogy Önnel még soha nem fordul elő ilyesmi, a cégük belső levelező
rendszerén.
Nekünk nincs saját szerverünk -mivel semmi szükség rá-, hanem egy külső
szogáltató biztosítja a tárhelyet. Mint minden szolgáltató, ez sem garantál
100%-os rendelkezésre állást.
Megjegyezném, hogy néha az is előfordul, hogy az általunk küldött levelet
nem kapják meg. Igaz nem túl gyakori, de előfordul.
Amikor a "másik oldalon" vagyok, és hasonló történik velem, nem támadom le
egyből a címzettet, hanem írok vagy telefonálok, hogy megkapták -e a
levelemet vagy a másik lehetőség, hogy nem foglalkozom vele a továbbiakban,
és nem minősítem őket ez alapján, valamint nem kérkedek azzal, hogy mennyi
pénzt szerettem volna elkölteni.
Én nem azt írtam, hogy "szánom magát...", mivel a maga már elég ódivatú és
nem is túl elegáns.
"(furcsa mód visszaigazolást is kaptam róla)"
Ez elég érdekes, mert semmilyen visszaigazolást nem küldünk arról, hogy
megkaptuk. Annyi történik, hogy a küldés gombra kattintva átviszi az
érdeklődőt egy oldalra, ahol ez áll.
"Köszönjük. Munkatársunk hamarosan elkészíti az ajánlatot."
Ez nem hiszem, hogy azt igazolná, hogy meg is kaptuk.
Utólagos engedelmével levelezésünket -természetesen név nélkül- megosztom az
ablakos.hu oldalon és a Facebook oldalunkon, mivel úgy érzem, hogy semmi
szégyellnivalónk nincs az ügy kapcsán.
Pontosabban, ügy sem lenne, ha...
Mindegy...
Üdvözlettel:
Fritz Gergely - Ablakos